Wednesday 9 May 2012

Lawan Pantun With Mr. Batman

Hai... Dah lama tak update blogku nie... Ermmm.... Busy sangat baaa... And i have no idea... Tapi tiba-tiba aku teringat ngan seseorang yang pernah lawan aka perang mulut... yakni lawan pantun... Dia pantun ngan aku, aku lawan pantun dia... Yang pastinya pantun dari aku tuh real and fresh from my mind, from my heart and original resepi.. Hihihi... So sorry for him sebab aku publishkan pantun2 kitorang nie. Kalo ko ndak setuju, ko PM jak aku yaaa... Aku sedia menerima 'marahmu'... Aku tak publishkan namamu sebab aku takut ko marah... Aku cuma mahu Lawanan pantun kita masuk dalam Blogku jak... Tak pa kan.... :,)

Sketsa satu petang ketika aku sakit dirumah....Huhu...

Mr.  :  D pagi n hari jumaat yg mulia ini....senyuman mu satu azimat..buat diriku yang hina...manusia terpinggir...melarat...tak pernah knal erti prpisahan namun masih bhgia...bgi rahmat semuanya....

Me    :    Senyum ku bukan azimat, tawaku bukan perawat kerana hati telah ranap bersma hanyutnya derai tangisku.. Yang ada hanya sekelumit kebencian yang teramat sangat padamu... Bagiku segala hari sudah tidak bermakna lagi... 

Mr   :   Sedangkan lidah lagi trgigit...inikan pula sahabat karib...buang yg keruh ambil yg jernih...bru teguh peribadi....

Me   :  Pantun seloka penghubung bicara, bagi sesiapa yang rasa terana... pantun kau beri lagu semataa, Ko sangka aku tak taw ka wahai di sana...?... ;P

Mr    :Sejernih Airmata anak ikan mati trtambat...mati trtambat di dalam jala..klu hati sdh trtambat...lagu dan pantun sama sahaja...

Me   :   Ditepi pantai merenung adat, Bila terpaut sedap rasanya, Kalau hati telah telah tertambat, Pastikan bukan orang yang punyaaa...Hahaha amacam? Hihih

Mr  :  "Tikar mangkuang tikar mangkudu...dibuat oleh si dara dusun...klu hati sdh brsatu...biar brpunya akan kusanjung"

Me   :   Adui... Sanjung menyanjung amalan mulia, Tanda agung persahabatan, Masalah menyanjung orang berpunya,Nanti merana jiwa tertekan... Hahaha ..

Mr   :  Sejernih Airmata Ada ku kesahhh..."Daerah K**** tempatnya aman..sudah termasyhur di negeri Sabah ..kalau jiwa berasa tertekan...tidaklah saya bersusah payah"...pnjam sikit kata2 mu tu ah "Andukkkk Bhaa

Me    :   Hahahaha Anduk Baaaa ~ Lahad Datu daerah menawan, mula membangun setinggi awan, Tidak berdaya untuk melawan, kerana hati disana sudah tertawan,Apakan daya untuk melawankan, kerana disana sudah menginginkan... (Nah! Pantun 6 kerat lagik) ~ Layan....
Mr  :  Indah kabar dari rupa...kononnya membangunun lagi menawan...sudah gaharu cendana pula..hatiku ini sudah tertawan..pada seorang yang jauh disana...berikan saya nombor telefon mu sayang....hehehehe....6 karat juga tu....annddduuukkk bhaaaaa

Me   :  "Indah khabar dari rupa,
Hembusan angin menawan sukma,
Nombor telefon tak usah dipinta,
kerana aku belum bersedia,
Sana sini aku berlari..
sebelum log out, i'm so sorry" :P Anduk baaa~

Mr   :   Anduukkk Bhaaa...~..."anak ular bercicit-cicit...bercicit-cicit bermain guli...walaupun nombormu tidak dapat ku picit...aku tetap tidak peduli...biarpun aku terpaksa merempit...akan ku tunggu hingga ke mati.."...ni barulah pantun...ada maksud yg trsirat dan trsurat...

 Me   :   Anduk Baaa ~
Jangan diusik c anak ular,
mimpikan ular mau disunting,
Hasratkan sesuatu menjadi tegar,
Hingga terungkai Bak Patah Ranting,
Kita bersama2 harap tersedar,
Kutetap jawapanku bikin ko pening...
Kwang3... Jgn marah ek ~

Pastu dia daa lost contact daaa.... Rasa tercari2 juak mo lawan pantun ngan dia. Hehehhee Hopefully kalo dia terbuka Blogku nie n terbaca postku nie... Jangan la dia marah ngan aku... Nice to meet u...


No comments: