Monday 16 April 2012

~Kesilapanku Keegoanmu ~


Besar kesilapanku 
Besar lagi kesilapanmu
Hampa yang kaurasakan 
Hampa lagi perasaanku
Kau cuba menyatakan 
Aku membuat kesilapan
Yang tak mungkin kau maafkan lagi
Ku tak mungkin kau perlu disisi

Besar kesalahanku besar lagi keegoanmu
Berkali kau beri alasan 
Berkali-kali kau menolaknya
Kau ingin menyalakan diri ini bagai lilin
dan terbakar oleh perbuatanmu

Suasana sepi ini menambahkan 
hening di dalam hatiku
Mengadil sikapmu Biar dijiwaku
Aku telah tiada

Diwaktu begini diusik
kenangan silam yang bertandang
Lalu kubiarkan ...
Ia menambahkan hati ini

Kekasihku cukup engkau buatku begini
Luka ini usah engkau berdarahkan kembali
Aku masih cinta padamu
Aku masih setia padamu
Kembalilah engkau kepadaku
seperti dahulu...

Didalam rindu ku menangis
Didalam kalbu kuterasa
Teringatmu dikala 
Derita yang memisahkan kita
Didalam senduku berseru
Yang terukir dalam hatiku
Kekasih bukalah pintu untuk sekali ini

AKU CINTA KEPADAMU...

Me  :   Bohonglah kalau aku telah melupakanmu... Bohonglah aku kalau aku telah memadam namamu dihatiku... Bohonglah aku kalau kau sudah hilang difikiranku... Setiap saat kau ada... Setiap masa kau muncul... Tetapi Kehadiranmu itu tidak kuharapkan kerana ia menambahkan hancur lumatnya hatiku, menambahkan perit berduri dijiwaku. Sayu hati mengenangkan  kerana derita yang kita tanggung dulu belum berbayar.  Sesekali kupohon untuk dibukakan pintu untuk kita sekali lagi, agar kita dapat lebih menghargai masa dan hidup kita kerana ketika ini, ia telah berakhir dan telah hanyut bersama deru nafas kita yang bersatu didalam nada berlagu cinta... Hidup penuh dengan halangan dan kesengsaraan dan kita telah kalah sebelum cuba meneguhkan

No comments: