Wednesday 27 June 2012

Kisah Di Sebalik Lagu Sudah Cukup Sudah




SUDAH CUKUP SUDAH

Korang pasti pernah dengar lagu nie, pernah bersiul2 lagu nie, pernah nyanyi2 lagu nie ... Hehehee...
Erm... Lagu nie memang very the... Mula2 aku dengar lagu nie, aku rasa something gak sebab lirik lagu nie macam seolah2 perbualan kita seharian.. SUDAH CUKUP SUDAH... Disamping alunannya lagi macam ala-ala dangdut hehehe... Memang aku minat lagu nie ( pernah jadi lagu latar blogku ) 
Lagu nie berkisarkan tentang orang yang kecewa... Sekalinya.... Uiyooo... Lagu ini terhasil adalah kerana mengingati sahabat penyanyi nie yang mati akibat bunuh diri dalam kejadian beberapa tahun lalu.

Adoi.... Patut cam berhantu lagu nie... Hehehee...

JIwang semacam...

Alkisahnya , sahabat mereka nie sangat kecewa apabila kekasihnya berlaku curang dan mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain sehingga menyebabkan kehidupannya menjadi sengsara. Setiap malam dia menangis sehinggalah dia mengeluarkan perkataan “sudah cukup sudah..biarlah aku pergi saja,”.  Mereka sangat terharu mendengar luahan rasa oleh sahabat mereka nie.

Tidak lama kemudian, mereka mendapat berita sahabat mereka itu ditemui mati akibat membunuh diri sehinggalah mereka mendapat ilham untuk menghasilkan lagu berkenaan.

Katanya, ketika merakamkan lagu tersebut, dia tidak dapat menahan sebak apabila mengenang peristiwa tersebut yang berlaku akibat masalah putus cinta.

“Percaya atau tidak, saya menangis semasa merakamkan lagu itu. Saya benar-benar tak sangka sahabat saya mati akibat bunuh diri. Apabila saya mengilhamkan lagu berkenaan, saya benar-benar berharap contoh itu tidak dikuti oleh semua peminat saya,” kata penyanyi band tuh...

Huh! Begitu kunuk ceritanya.... Hmmm.... 

p/s teringat pulak satu kisah dulu kala... Orang 'itu' Sanggup tersiksa dan merana kerana ditinggalkan kekasih hati... Dan Alhamdulillah... Dia berbahagia kini. Itu la makanya, setiap kejadian ada hikmahNya dan ada janji yang pasti terbaik untuk kita di dunia ini... Syukurilah di atas segala Nikmat ataupun Keperitan yang telah Allah berikan... Semuanya adalah ujian dan rencah kehidupan dalam menjadi MANUSIA yang betul2 MANUSIA... Dan tandanya Allah sayang kita...

# Cukup Cukup Sudah... Cukup Sampai Disini Saja... Daripada Batin Tersiksa Lebih Baik Ku pergi Saja ...

Got story from  :  www.fuzore.com

No comments: