Friday 25 November 2011

Ketukan bertubi-tubi ke jiwaku yang kosong

Malam ini memang penuh syahdu dengan bunyi sayup-sayup lolongan anjing berkemuncak di luar sana. Diiringi dengan titis airmataku yang mengalir tanpa diundang... Tahukah engkau disaat ini aku pilu dan nestapa... Terlalu duka untuk ku perkatakan.. Denyut-denyut nadiku berdetik pantas seperti detik hatiku dikala ini...

Saban hari, saban malam aku sering bernunajat sendiri.. bermonolog sendiri menghenyak kaki ke lantai sekeras-kerasnya untuk menyatakan naluri kejiwaanku ketika ini.. Aku terlalu kerdil padamu Tuhan sehinggakan aku tak mampu menghadapi segala dugaan yang menghenyak ke dalam kalenjar-kalenjar otakku.. Ligat aku menidakkan bertambah ia bertalu-talu menghadirkan diri memperhambakan dirinya kepadaku

Aku  betul-betul lemah menghadapi situasi ini yang sememangnya aku tidak mampu untuk terus menerus menerima ujianmu.. Ibaratnya aku CHECKMATE sebelum MATI...

No comments: