Thursday 1 March 2012

Aku Dalam Dilema.

Ndak pandai kering airmataku malam ini. Berita itu betul-betul mengejutkan aku... Berita yang aku tidak mahu diperlaksanakan... Memang aku tidak mampu dan aku berharap agar 'abang' berubah fikiran.

Sebak betul dada aku.. Ndak terkata lagi.. Entah apa ungkapan yang patut aku gunakan agar perasaan aku tika ini lega ibarat burung terkeluar dari sangkar, seperti bunga yang mekar berkembang dengan renjisan air menyuburkan...

Takutku ibarat Kassim Selamat... Bangun pagi da kelam pandangan mata. Banyak yang bermain di fikiran, andainya aku menerima tawaran itu. Banyak hati yang turut merasa sakitnya jika aku menurut kemahuan 'abang'. Aku tidak mampu, aku tidak berdaya... Berilah aku peluang untuk berfikir sedalam-dalamnya.  Aku tahu dimana tanggungjawab aku, aku sedar dimana harusku berdiri tapi... Perasaan ini bukan untuk dipermainkan. Satu-satu wajah silih berganti bermain di ruangan mata. Aduh!

Sakit sungguh jiwaku baaa... Sakit Sangat...Kacau betul fikiranku. Aku ndak mampu membuat keputusan... Aku tidak mampu memberi satu jawapan yang pasti.

Sungguh aku cakap... AKU SEDIH!!!

Ya Allah... Kuatkanlah hatiku...

No comments: