Sunday 11 March 2012

SBPA vs SSM


Bila korang tengok gambar aku sebelah nie... Mesti teringat entry aku (sila klik):  SBPA OH SBPA
Punya sandi aku rasa time tue... Banyak dugaan, banyak kerenah, banyak airmata masa proses menyudahkan SBPA nie. Sekali... bebaru tue PM kita mengumumkan yang SBPA dimansuhkan... Bagaikan Gunung Berapi meletus dalam kepalaku nie... Hahahaha tapi ndakpa... Bersyukur dengan keadaan nie... Aku senyum dalam ikhlas. Ikhlas menjalankan tugas yang diamanahkan. Biarpun penat lelah menghadapinya tapi tidak mengapa. Ada hikmahnya...

Apakan daya, apa-apapun kita kena bersyukur dan menerima pemansuhan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dan digantikan dengan PenambahBaikan Sistem Saraan Malaysia (SSM). Dengan awardnya : Gred 1 hingga 54 mendapat kenaikan gaji sebanyak 13% dan Kenaikan Gaji Tahunan bagi gred ini ialah sebanyak RM80.00 hingga RM300.00.  Syukurlah... Alhamdulillah... Ada lagi penambahan gaji kita urang kan...

Wah... Yang lucunya... Kita belum ada taklimat lagi untuk pengurusan dan pengiraan gaji nie tapi dah banyak kawan minta kirakan gaji... Hahaha termasuk aku laaaa... Wah... korang tak tahu sebab aku yang buat gaji... Hehehe...

Apa2pun... Thanx...to our Prime Ministry...

No comments: