Wednesday 7 March 2012

Buruk Dimata Orang (1)

Marilah kita cuba berbaik sesama kita. Tidak payah menimbulkan perbalahan dan ingatlah... Dosa kita yang sedia ada nie pun belum tentu sudah diampunkan, nie lagi menambah dosa yang satu nie. Ndah payah la menjaga tepi kain orang...

Kita didunia nie tidak sempurna, jadi tidak payah menilai orang. Nilai dulu diri kita sendiri dihadapan cermin... Orang buat hal biarkan... Tidak payah menghukum kerana kau bukan Tuhan. Sedap-sedap jak mulut longkang mu tue...

Aku minta maaf, aku bukan jenis orang yang suka bergaduh, sumpah seranah nie bukan dari jenis aku dan orang tuaku tidak pernah mengajar aku untuk bersikap kurang ajar. Tapi sikapmu ini, membuatkan aku jadi begitu. Tapi apa-apapun, aku masih boleh kontrol kerana semangat setiakawan yang sudah ditanam didalam hati aku yang satu nie. Aku tetap hormat dan berlaku ayu jak didepanmu sedangkan hati aku nie... Gundah...

Biarkanlah... Tidak payah memancing undi sebab sekarang nie pun belum pilihanraya. So hopefully la.. Walaupun kita tidak mendengar kelu kesahku nie, tapi aku berdoa dalam hati semoga kau berubah dan tau menghargai kawan sekelilingmu kerana tidak mustahil tempat kau meminta pertolongan adalah kawan kerana langit tidak selalunya cerah... So please...

No comments: