Tuesday 6 March 2012

Pertemuan Dengan Keluarga Angkat

Petang-petang, Ayah call aku bagitahu yang Ayah otw ke Hotel Silam Dynasty untuk mengambil keluarga angkat yang sekian lama kami tidak ketemu. 

Aku mengimbas kisah lama... Ada sedikit samaran cahaya menerangi ingatanku dan aku masih ingat paras rupa mereka kerana gambar mereka pernah ada dalam simpanan aku.. Menurut cerita Umi, kami pernah berjiran di Kg. Sembulan Kota Kinabalu ketika itu Ayah bertugas di Airport KK.  Aku dan adikku akan dijaga oleh mereka sekiranya Umi pergi klinik kerana mengandung adik kami ( Arwah Fadzril ) dan mereka banyak membantu kami semasa berjiran.

Syukur... Mereka masih mengenal aku... "Awuk eh... Ani c Lina... Basar sudah kau Lina" Dlm loghat Brunei.  (Hahaha Memang besar sudah, melebih2 lagi nie)... Hehehe.. Sekali ku melihat kakakku sorang nie.. Wah... Macam Ella... Hahaha Jangan Marah Kak.... Nice to meet you... Kalau Outstation di Lahad Datu lagi... Hello Hello yaaa...

Kedatangan diorang nie adalah kerana menyelesaikan satu masalah yang tidak dapat dikongsikan disini. Tapi, ia mengingatkan aku soal kasih sayang yang dikongsi dan ibarat kata, masa senang kita la intan tapi bila sudah tidak diperlukan... Semua beban bekas isteri yang menanggungnya... Subhanallah... Adakah sanggup seorang suami yang dulu sayang, cinta, makan sepiring, tidur sebantal, sanggup berpaling arah meninggalkan si Isteri terkuntang kanting membayar segala2nya... Kesian jugak mendengar cerita kakak nie.. But what can we do... Just hear...

Hidup kita nie cukup rumit, silap pilih suami memakan diri sendiri. Kalau jumpa bermanis lidah... Termakanlah segala pujuk rayu... Ahhh Whatever!

No comments: