Saturday 14 January 2012

Alhamdulillah... Beres!!!

Syukur Alhamdulillah... Berakhir sudah ke'siksaán ditanggung dari tahun lalu.. Hehehehe SBPA O SBPA.. Kesian kan... Skim Gaji Baru sekarang ni lebih mengutamakan orang di átas'. Tidak seperti Skim sebelum ini.. Sama rata 10%... Tapi yang nie... Huhuhuhu Ada tue naik RM35 jak... Susah mo cakap... Mudah2n penangguhan ini berakhir dengan berita gembira... Segembira burung2 beterbangan bebas di angkasa...Cewah!!

Seperti kisahku di petang ini.. Aku hepi sangat sebab.. Kerja2 ku ini telah langsai diuruskan dengan jayanya.. Walaupun... pelbagai rintangan.. Penat... Kemalaman... Tak cukup tidur... Printer Slow... Printer rosak.. Ink pulak habis... Sekali2 keluar jgk airmata sikit kerana terpaksa menahan hati.. Kadang2 setan menguasai hatiku... Marah2... Memang bertempat tapi... Fuh... Muhasabah diri.. Sabar itu separuh daripada iman ...

Fikiran tak tenang, fikir kerja nie jak... Adakala time menaip pun boleh tertidur... Sadisnya hidup masa tue.. Ada querry kena ubah.. Kena perbetulkan semua kesilapan supaya  kengkawan menerima kenaikan dengan senang hati. Ini cuma syarat dan jangan risau pelarasan akan dilaksanakan jugak...InsyaAllah...

Nasib baik Kak Ida banyak menolong aku, bekerja la kami sampai lewat malam... Kak Idang dan Kak Narimah pun thank a lots... Mr. Salam Salinri pun terima kasih sanggup datang malam untuk membantu. Salute laa... Mr Laeda.. Menemankan aku sampai malam kerana tika itu Kak Ida masih bercuti.. For Nenek Kebun (Ramlah PPD) tima kasih jugak kerana memberi peluang kakakmu yang sorang nie... Hehehehe LoL !!! 

Tidak ketinggalan jugak... Buat Ummie dan Abah Icha terpaksa menjaga dan melayan Icha sampai lewat malam...

Terima kassey...! 
Sesungguhnya..Banyak dugaan dihadapi semasa proses menyetelkan urusan ini.. Balik lewat malam, Anak2 ditinggalkan dan laki pulak muncung semacam... tragik lagi.. Ada pulak si'kawan'' mau berkawan.. Huh! Misteri...
Apa2 pun berbaloi... Semua dah selesai dan aku boleh tidur dengan lena, Tiada suara Tania (anakku yang ketiga) membebel2 mengalahkan mak nenek kerana aku sering lewat pulang. Siap menelefon lagi.. Bla bla bla...  Anak2 tak payah tunggu aku pulang untuk makan... Anak2 aku tak payah tunggu aku pulang untuk tidur... Nasib baik.. Semuanya sudah selesai.. Jadi aku tidak perlu bersengkang mata lagi. Nasib baik anak gadisku yang seorang nie boleh berdikari dan bisa bertanggungjawab sikit... Baju sekolahnya dan adiknya di iron sedia tanpa menunggu aku.. Alhamdulillah... Ringan sikit bebananku.


Minggu Depan.. Mo cuti one week... Sedihnya 2 minggu terawal ini tidak dapat mengurus persekolahan Tania kerana kesibukan mengurus SBPA (disamping belum mendapat kelulusan sepenuhnya)... Minggu depan dah start antar Baby (Tania)... Tania dapat bersekolah di Tadika Chee Vun. Mudah2n Tania dapat menghadapi hari pertama persekolahannya dengan mudah.. Dan aku jadi penunggu yang setia... Gud Luck Sayang!!!

No comments: