Sunday 22 January 2012

Buat Kacau !!!

Disini aku mahu kongsikan kisahku semalam. Tekanan betul, sudahlah hatiku sayu mayu, fikiran tak berapa nak tenteram. Anak-anak semua dah berlabuh, lucky pun da lelapkan mata. Aku tak boleh tidur so... Kupasanglah Laptopku nie and surf internet.
Layan Blog, Layan Facebook, Layan Youtube... Baca majalah, Baca berita.. Mata takmo lelap... Sekali sekala terdengar suara budak-budak bercerita di luar rumah

Jam sudah menunjukkan jam satu lebih... Ku tengok anak-anak dibilik sebelah, ku tengok lucky dan anak ku lagi dibilik sebelah, nyenyak diorang tidur, dibuai mimpi indah da tue... Kemudian aku duduk semula disudut ruangan khas ku sediakan untuk anak-anakku menelaah pelajaran.

Tiba-tiba... Bunyi tepukan kuat kedengaran di luar rumah. Dalam hatiku .. Aiks... Lain macam jak bunyi tepukan... Macam signal2... Aku mengintai la disebalik tirai kamar.Cewah!.. Mungkin cahaya gelap cuma dibantu dengan cahaya sedikit maka terhasillah pergerakan bayang-bayangku. Aku tengok ada tiga orang budak di luar rumah mendongak ke arah jendela tempatku berdiri.. Teringat pulak aku wayang Man laksa "Bila lagi giliran saya".. Haa.. Gitu la bebudak tue... Mungkin baru dorang perasan yang ini adalah aku.. Lari lintang pukang budak2 tue ya... Nasib baik... Geramnya hati... 

Pandai2 dorang pasang-pasang signal, macam filem P.Ramlee tue... Part Sudin laga-laga botol tanda signal mo jumpa girlfriend dia... Huhuuhu Kenapa lah budak-budak tue ya?? Apa niat dia?? Oooo.. Ngorat anak dara aku yaa??? Isk isk isk... still 12 tahun pown di urat ka... Badan jak besar, otak still 12 tahun.. Geram betul! Budak-budak tue memang aku kenal... Nasib baik aku nie bukan kategori menyerang.. Wah! (Macam ada orang tue)... Aku masih boleh berfikiran rasional.. Kalo aku jenis kaki gaduh, dah aku ganyang budak tue...  Heheheheheeh ganas ooo.... Nasib baik aku nie kategori Wanita Melayu Terakhir... Tapi jaga2 nie keturunan Mahsuri nie... Makbul Doa... Hahahahaha

Jadi pagi nan indah nie... Sayu mata ku nie... Ngantuk sangat tapi tak boleh lelap...  So jadi security tak berbayar la aku semalam... Cis!

No comments: