Wednesday 11 January 2012

DIMANA SYURGA ITU

 

Terkedu aku tatkala memikirkan 'SYURGA'.  Dimana letaknya syurga itu, adakah ditangan kiri atau ditangan kanan.

Menjadi Anak... Syurga itu di bawah telapak kaki ibu... Bukan  bermakna Syurga itu betul-betul di bawah telapak kaki ibu. Istilahnya taraf dan kedudukan syurga itu melambangkan betapa ibu terlalu tinggi nilainya.


Tetapi selepas menikah...


Menjadi isteri... Suami ?
Syurga itu di bawah telapak kaki suami... Bermaksud yang sama...

Kedudukan suami yang tinggi nilainya di mata isteri...


Terkedu bila mendengar kalimah ini... "Syurga di bawah telapak kaki suami"... Terserong sedikit, tersasar sedikit... Pasti akan memberikan kita 'award' dengan gelaran 'curang'.. Masya Allah... Betul2 terasa ralat diri ini. Ungkapan kata bermadah cinta membuatkan kita lalaikan sedikit perasaan kita terhadap suami... Khayalan penuh khayalan membuahkan perasaan jiwa yang amat dan bisa merosakkan hubungan.


Ahh... Banyak tragedi hitam berlaku dek kerana Cinta Lama Bertaut Kembali.. Hubungan suami isteri hancur, punah, ranap hanya kerana 'terpilih' hubungan lama yang terjejas puluhan tahun lalu. Mengembalikan Nostalgia dulu menjadikan kita bak dihayun ombak lembut syahdu didalam perahu dihias indah... Tanpa diketahui ombak mengganas liar dibawahnya yang bisa menghancurkan dan memusnahkan perahu yang hanya berbentengkan kekuatan cinta terlarang.


"Selamat Tinggal Sayang... Selamat Tinggal Pujaan... Aku kini milik orang. Milik Suami dan Anak-Anakku. Hentikan Cinta Terlarang. Titikkanlah Noktah Kenangan Terindah Kita Untuk Catatan Diari Usangmu... Kemudian Bakarlah Ia dan Hanyutkan Ia di Lautan Dalam Buat Selama-Lamanya..."


( Ingatan dan pedoman untuk kita bersama... Ingatlah Syurga Dimana...? Ingatlah Kasih Sayang Suami Membawa Ke Syurga )-JANGAN SALAH SANGKA... AKU LETAKKAN DIRIKU DITEMPAT MEREKA.

1 comment:

Luna Biru said...
This comment has been removed by a blog administrator.