Tuesday 17 January 2012

Titik 'Itu' Membayangi

Hari ini cuti... Berurusan sana-sini... Selesai jugak Alhamdulillah.. Tapi... Seperkara berlaku membuatkan hatiku berdetak kencang dan kecewa yang teramat... Kisah 'Itu'  membayangi dan mencucuk-cucuk hatiku yang berbunga-bunga hari ini. Adui... Aku dikhabarkan dan aku menjadi cukup beremosi. 

Ya Allah... Keputusan 'itu' mengiyakan salahku, mula menampakkan betapa aku begitu takut. Macamana dan bagaimana ingin ku perjelaskan. Sesungguhnya dia menampakkan kematangan. Aku jadi gundah, nestapa... Menjadi buah fikirku untuk menghitung, memilih dan mencongak jawapan apa yang patut ku onarkan... Kelu lidah dan aku cuma menyatakan tiada apa-apa... Tapi sampai bila..?

Ya Allah... Permudahkan aku meneruskan hidup dan memilih jawapan yang pasrah dan curiga...

Maafkan aku mengubah kehidupanmu.. Jiwa tenang menjadi gundah... Emosi berbunga menjadi duri... So Sad!

::: Kata Abang... Tidak mengapa  kalau itu sebenarnya... Tawakal dan redha... Dan wajah abang ku lihat penuh mendalam :::

No comments: