Tuesday 3 January 2012

Mistiknya Diriku

Pagi2 lagi aku dah terjojol depan lappyku... menghadapi SBPA yang tak kunjung siap. . So buat punya buat... Sedar tak sedar jam 1.00 ptg da... Aku belum lagi pergi Pejabat... Erm jam 2 la nanti.. Alang2 konok... Aku teruskan lagi print mana-mana yang sempat.

O'ow... Dah mau hampir jam 2... Dengan sepantas kilat (konok)... Aku meluru ke kereta dan memandu dengan jiwa yang tak seberapa nak tenang...

Sampai di Opis...

Kengkawan aku yang sedia ada menegur dan menyatakan aku awal datang tadi pagi... Bunyi seakan memuji la... Tapi "Tanjat Boboi"... Mana da aku datang awal... Aik... Mereka bersungguh menyatakan ianya aku... Kalo sorang jak cakap takpa juak ni... dua orang... So What has happened???

Alam Mistik berlangsung... 'Aku' dalam bilik PPT bergayut di telefon dan 'aku' juga dilihat duduk di meja ku kusyuk membuat kerja tanpa menegur si kawan yang  berdiri  di luar kaunter.

Wah!!! Ini sudah cukup memberi impak yang besar buat diriku. Siapa kah itu...? Apakah petanda...? Ajal mo sampai ka ini? Atau amarankah ini??? Atau ada sesuatu diluar batasan fikiran manusia kah ini??? Isk... Ralat jugak hatiku...

Pulang rumah ku cerita ngan My Darling.. What he say...? Baguslah tue.. ( Dengan nada mengejek )... Aiii dalam hatiku bagus apa?? Pulang lah lewat2 lagi dari sekolah... Aisehmen... Baru aku teringat yang aku berada di sana dua malam berturut2... pulang ke rumah jam 830 mlm.  Mungkin kah itu puncanya... Si 'kawan' rasa terganggu... So dia mematiakalkan kawan-kawanku... Menyaksikan diri aku di awal pagi.

Huh!!!

Sukar mo percaya dengan kewujudan semua 'benda' ini kan??? Tapi percayalah ianya benar... Di dalam Al Quran pun menyatakan.
Petang tadi niat mahu melaksanakan tugas di Pejabat Sekolah bertemankan dua orang temanku, limit time jam 8.00 mlm. Tapi tiba-tiba blackout dan terpaksa aku membatalkan niat suciku itu... Syukur Alhamdulillah... Mungkin warn from it... Masya Allah...



2 comments:

Luna Biru said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Fadleena J. Noo said...
This comment has been removed by the author.