Tuesday 21 February 2012

DIMANA SUAMIKU

I LOVE THIS NOVEL...

SYNOPSIS...

... Sinar matamu ingin kutatap...
         ... Mana dirimu dapat kudakap ...

" Sesekali bukan tidak terlintas di ruang fikiran, apakah perkahwinan ini satu percaturan? Pernah ditanya pada diri, harga sebuah kasih-sayang, sebuah kesetiaan. Sudah puas dia menjadi isteri yang baik pada seorang suami.  Lelaki yang berpura, lelaki yang tidak tahu menilai erti setia.
 
Perlukah diturut kata hati, mencurah rasa kasih pada lelaki yang bukan suami. Menderhakakah dia, jika dalam kesepian menyambut salam seorang kekasih lama, yang baik dan penyayang. Dia sebenarnya penasaran; antara membuat pilihan, antara membuat keputusan. Lantas wanita itu dalam dilema, diburu resah.

Ada kesal, ada bimbang, ada kemarahan yang datang dan pergi. Dan hatinya sering bertanya, sampai bila segalanya akan ada penyudah... "

... Seronok membaca novel nie... Tahun 2002 aku baca  novel nie.. Betul2 menyentuh jiwa dan memberi seribu kesedaran untuk lebih menghargai perasaan orang yang menghargai kita ...

3 comments:

itumatahariku said...

thanks my luvly sist sbb kongsi sinopsis novel ni... kalau aku cari skrg tajuk novel ni mesti da not for sale atau da habisss... huhuhu... mcm best ni sinopsis... baru baca sinopsis da sukak sgt ba... hehehe... kira2 mau ga kasi crita ba sikit2 bole ga puas hati sikit... mcm mana lah si isteri pada akhir cerita ni?...

Fadleena J. Noo said...

Nanti akak masukkan di blog nie... Wait k... Luv u Sedih cerita nie...

itumatahariku said...

OK... WAITING....