Monday 13 February 2012

Imbauan Seketika

So Miss Them... Huhuhu...  Erm.. My memory inside my memorycard nie terkenang kenangan terindah dulu kaaaala... But the first thing, aku just want to tell that no other in my mind yaa... Just ingatan tulus ikhlas selamat hari raya jak nie... Memandangkan Esok Valentine's Day... Nah... Walaupun ndak sepatutnya diraihkan... I just ingat matlamatnya... Hari Kasih Sayang konok... So... I love semua orang yang aku kenali satu saat dulu.

Teringat kengkawan lama di SMK Kunak. Seperti entry nie... Click disini  ...  Entah mana-mana da semua...

Aku just mengingati seorang sahabatku. Merricelli Eileen C. Macanas.. Lamanya tak bertentang mata dengannya.. Last jumpa anak aku baru satu... Sekarang anak da 4 tak pernah jumpa lagi... Hopefully.. Satu hari nanti aku akan dapat berjumpa dengan dia... I Miss You Merry... Sangat2 Miss You...

Rosita... Aku dah lupa nama ayah dia... Kawan aku yang satu nie gila-gila sikit... Tapi tak pernah tinggal solat... Tue yang aku suka ngan dia nie... Biar nakal tapi berakal... Wah.. 

Salina Abd. Rahman... Nie last aku jumpa mungkin ada 5 tahun daa... Kerja dia macam aku jugak... Atas urusan kerja la nie kami bertembung semula...

Merlyn O Merlyn Piniero.. Nie lagi sorang... Miss dia sangat-sangat.Aku mahu kongsi gambar-gambar aku ngan dorang nie tapi malas mo guna tue scanning ooo... Then la.. Kalau ada time aku share gak gambar diaurang... Manalah tau korang kenal kan...

I want to share jugak 'bout someone nie... Orangnya baik sangat, Solat tak pernah tinggal, seorang yang berdikari, bertanggungjawab ngan kuarga dia.. (Dia pernah share masalah kuarga dia ngan aku) Wah.. Penting jugak aku dalam hidup dia ya... Last aku jumpa mgkn ada 12 tahun... Huhuhu Satu jangkamasa yang terlalu lama..Masa aku mula2 jadi pelajar baru di sekolah tue... Dia la orang pertama yang menegur aku dan berkawan dengan aku. Maklum la... Aku bukannya dari daerah itu so... Tak dak sapa yang kenal aku... Dan aku apa lagi?? Kalau la aku time tue kenal ngan Kak Idang (rakan sepejabat aku sekarang nie kan best...). Time tue Kak Idang bertugas sebagai Pembantu Makmal.

Berbalik kepada someone nie... Dari situ, aku mula ada kawan... Salina, Merricelli, Rosita, Mishadiah, Yong, Merlyn... Tue jak yang aku ingat... Dia terus tidak putus berkawan ngan aku walaupun malu-malu cat...

Sedih sangat... Sebulan kemudian... Aku terpaksa berhenti sekolah... Sebab mendapat tawaran kerja tetap kerajaan. Macam tertampar betul perasaan time tue... Bayangkan, mula-mula sekolah aku dapat Tawaran temuduga di SMK. Agaseh. Aku amik cuti satu hari tuk temuduga... Keesokannya balik ke Kunak untuk bersekolah. Sebulan kemudian... Dapat Surat Tawaran Lapor Diri... Amboi... Sedih gilak la time tue... Dah siok2 banyak kawan... Terpaksa putus... Si someone nie pun sedih sangat, pelagi aku... Huwaaa...

Dalam usia aku baru menginjak 18 tahun... Syukur Alhamdulillah... Tidak pernah aku merasai perkataan "MENGANGGUR". Aku melapor diri ke tempat aku bertugas sekarang nie.. Dengan keadaan aku still 'budak2' tanpa gincu terpalit dibibir.. Aku mula la bertugas dengan hati time tue masih membeku...Iya la... Bayangkan... Menaip pun macam apa jak... First tyme guna computer pejabat, silap sikit da menggelabah macam jak computer tue bom jangka ... Ada jugak kursus komputer tapi lain jugak perasaan baa....

Sekarang nie... Dah 15 tahun aku bertugas di tempat ini dan aku merasa bersyukur sangat kerana tergolong dalam orang-orang yang bertuah... Terima kasih Ayah dan Terima Kasih Umi kerana memaksa aku memilih untuk bekerja dan menjadikan aku benar-benar 'Anak'mu. Kalau tidak... Aku tidak tahu apa yang jadi dengan diri aku sekarang ini...

TERIMA KASIH....

No comments: