Thursday 9 February 2012

Dugaan ka Ujian ka Cabaran nie ???

Kejadian hari ini amatlah menguji jiwaku disamping mengejutkan aku, mengalpakan aku. Segala jantung, paru-paru, buah pinggang semua rasa terberenti perkhidmatannya buat seketika... Hahahaha... I cannot publish here what is it... But i just want to sharing my perasaan that time...

Pagi-pagi lagi dah bertembung dengan satu dugaan dan mungkin ujian dan mungkin cabaran... Ujian Allah bagi untuk menguji hatiku... Dan Cabaran Allah bagi untuk menguji kewarasanku. Tapi Alhamdulillah... Bisa kutempuh.

Tetapi.... Petang tadi... Ya Allah... Ujian Kau beri nie betul-betul mendugaku dan aku tahu ada hikmah dan sesuatu yang ingin Kau perlihatkan padaku. Aduh... Semakin aku cuba lalai, semakin Kau menampakkan. Mungkin Kau menguji kesetiaanku, menguji kesanggupanku dan menguji kerealitian hidupku. Dan Kau ingin menyedarkan aku dimana tempatku berdiri dan dimana tempatku bernafas... Aku tahu Kau cuba membuka sesuatu yang menjadi rahsia hatiku, Kau ingin aku menjadi sesuatu yang 'patut' dan seseorang yang tahu harga dan maruah. 

Aku bermunajat...

Aku sedar dan tahu...  Aku masih bisa menilai tulusnya sebuah hati, Mekarnya sebuah kasih dan bersemaraknya sebuah kecintaan. Dan aku masih mampu menghargainya.  Alhamdulillah... Kau masih memberi aku sebuah akal yang cukup waras dan bisa mencaturi keputusan yang kau redhai...

2 comments:

itumatahariku said...

tanpa dugaan dan cabaran dari- Nya hidup tak mendatangkan apa2 makna... dan itu bukanlah insan yg sempurna... sedangkan Nabi jg Tuhan turunkan cabaran utk memperjuangkan islam... sememangnya kak lina, aku dan yang lain adalah insan2 yg Tuhan kehendaki utk mengharungi ujian yg Dia turunkan... itulah kehidupan manusia....

Fadleena J. Noo said...

Ya... Betul adikku... Bersyukur Allah kurniakan kita semangat juang dalam diri untuk melawan sebarang dugaan dan cabaran... Semuanya dapat direntasi, ditebas dengan penuh syukur ke hadrat Allah... Kita bersyukur menjadi sebahagian dari pilihan Allah.... Menandakan Dia ingat kita dan mengingatkan kita supaya INGAT Dia...
The Truth Is Outhere..