Monday 6 February 2012

Nilai Sebiji Gigi...

Tadi pagi, bangun dengan hati yang cukup girang kerana dapat melalui 'suramnya' kelmarin dan semalam. Aku bisa tempuh dan kenapa tidak untuk ke sekian kalinya. Dan aku terkujat, aku berharap harapan ku seterusnya ini akan terlaksana... Setelah sekian lama tidak kesampaian... Dengan sponsor dari Hubby, RM100.00 dua minggu yang lalu. Aku kuatkan semangat berkobar-kobar walaupun didalam hati berdangdut Dag Dig Dug... Aku kena teruskan... Kenapa melahirkan 4 orang aku bisa tempuh menahan sakit.. Inikan pulak... Hehehe...

Dengan langkah yang sedikit lemah, aku gagahi jugak kakiku ke klinik Giam yang terletak di Fajar. Aku mahu cabut gigi aku baa!!! Gigi tidak sakit tapi aku tidak selesa dengan kehadirannya.. Sebiji gigi ini yang betul2 tidak menyelerakan aku untuk mengunyah makanan kegemaranku. Dengan sumpahan yang sedikit, i want to say gudbye to you. Dengan menunggu masa selama hampir satu jam setengah, aku dipanggil. Dengan senyuman sedikit kambing.. Aku kata ngan doktor tue.. Sakitkah??? Tidak la.. Mana ada sakit Oo... Sikit saja mah.. Kita sembur ubat bius jugak... Huhuhu Patutkah aku takut ngan ubat bius itu?? Oh tidak!! I dont think so.. Sebab body aku nie da puas kena bius... Bius separuh badan?? Bius sepenuh badan?? Hahaha Aku redha la.. Aku nie seorang yang mampu menahan sakit.. Ada lagi kesakitan yang lebih teruk dari ini yang aku pernah hadapi.

Tempat jam 11.15 am... Alhamdulillah... Dah selesai dan aku ke kaunter untuk membayarnya.  Ha!!! RM80.00?? Aiyoo.. Mahalnya nilai sebijik gigi nie... Whatever.. Yang penting, kesiksaan aku kurang, Ketidakselesaanku hilang. Hrmm... Ubat bius masih lagi melekat disekitar bibir seksiku wah!!! Seksi la kunuk... Dan bila ku raba pipiku nie.. Teringat pulak aku ngan perutku nie yang masih rasa kebas. Walhal sudah setahun lebih berlalu... 

Tiba2 panggilan telefon dari Umi kusambut... Jemputan kenduri guntingan rambut lagi di rumah my kazen... Aiyoo... How can? Aku mau makan macamana nie..? Kena hadirkan diri jugak, dah dijemput. Sampai sana.. wahhhh.. Makanan mables habis Oooo.. Hilang lagi dietku hari ini... Sakit gigi bekas kena cabut pun hilang dengan serta merta... Hehehehehe Itulah ertinya Cakap Tak Serupa Bikin!

No comments: